Aby zachować młodość i zdrowie, wykonaj to proste ćwiczenie szyi

Wykonuję codziennie i w ten sposób odmładzam organizm!

Szyja jest jednym z najważniejszych narządów ludzkiego ciała. Dlatego dolegliwości ze strony odcinka szyjnego nie wolno ignorować.

Niestety w większości przypadków początkowe problemy bywają kompletnie lekceważone.

Co powoduje osteochondrozę szyi?

Najpierw pojawiają się niewielkie dolegliwości w postaci mijającej sztywności, kłucia, strzykania. W w końcu rozwija się osteochondroza szyi, podczas której pojawia się dotkliwy, niemijający ból, aż po drętwienie palców.

W najgorszym przypadku dochodzi do poważnych chorób neurologicznych, objawiających się bólami głowy, nadciśnieniem, zawrotami głowy, napadami migren, ataków paniki, depresji, utratą przytomności, szumami w uszach, zimnymi dłońmi, drętwieniem języka, omdleniami, a nawet derealizacją i depersonalizacją.

Pojawiają się zaburzenia pamięci, problemy z koordynacja ruchów, bezsenność. Bardzo długo zajęłoby wymienienie wszystkich chorób i ich następstw, które mogą być spowodowane osteochondrozą szyi.

A w dzisiejszych czasach prawie każdy, kto prowadzi siedzący tryb życia i spędza dużo czasu przy komputerze, a także przeciwnie jego praca polega na ciągłej, przeciążeniowej zmianie położenia ciała, ma problemy z kręgosłupem.

Lekarze przypominają również, że sukces w walce z jakąkolwiek chorobą zależy od etapu, na którym rozpoczyna się leczenie. Im wcześniej tym lepiej.

Aby zapobiec operacji lub innym poważnym procedurom medycznym, zaleca się ćwiczenia szyi.

Skręcanie głowy

Istnieje wiele różnych ćwiczeń. Muszą być wykonywane regularnie. Jednym z nich są skręty głowy.

Początkowo zaleca się to robić nie dłużej niż 5-10 sekund. Są to skręty głowy w lewo, potem w prawo.

Powinieneś najpierw spróbować zrobić to powoli, stopniowo zwiększając prędkość. W końcu wirowanie powinno stać się bardzo szybkie.

Jest to bardzo skuteczne ćwiczenie, które aktywuje wszystkie mięśnie szyi i kręgosłupa, zwiększając ukrwienie mózgu i odżywianie.

Stopniowo, zaczynając od 10 sekund, czas trwania tego ćwiczenia należy zwiększać do 1 minuty.

Regularne wykonywanie tego ćwiczenia już po tygodniu da pierwszy efekt – zaczniesz odczuwać, że samopoczucie się poprawia, a sprawność umysłowa wzrasta.

Mózg zaczyna lepiej wchłaniać krew, stymulując procesy metaboliczne w całym ciele. Podwzgórze zostaje aktywowane. To wyjątkowe ćwiczenie poprawiające przemianę materii i regulujące wiele procesów w organizmie.

Ważne jest, aby nie przesadzić. W przeciwnym razie możesz wywołać zawroty głowy, wymioty i inne nieprzyjemne konsekwencje. Niewytrenowane i nieprzygotowane mięśnie szyi i mózgu nie będą w stanie właściwie zaakceptować zwiększonego przepływu krwi.

Dlatego tak ważna jest ostrożność, umiar i stopniowanie, ale także regularność.

W przypadku nasilonych objawów konieczna jest diagnostyka. Zbliżone objawy może dawać spondyloza szyjna.

Życzymy Ci ruchu i zdrowia!

UWAGA! Treści w serwisie z założenia mają charakter informacyjno-edukacyjny. Jeśli cierpisz na choroby przewlekłe lub stosujesz leki, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem przed rozpoczęciem naturalnego leczenia, aby uniknąć interakcji. Odkładając lub przerywając klasyczne zabiegi medyczne, możesz zagrozić swojemu zdrowiu.
Źródło: zinoti.lt, Miniatura wpisu: freepik.com

Jakie nawożenie jest wymagane dla pomidorów w okresie owocowania

Picie czosnku i liści laurowych pomoże w walce z chorobami i wzmocni odporność