Czy wiesz, że są ćwiczenia, które usprawniają pracę mózgu? Wybraliśmy najlepsze z nich

Autor książki „Gimnastyka dla mózgu” Paul Denison mówi, że dzięki prostym ćwiczeniom mózg jest nasycony tlenem, tworzy nowe połączenia neuronowe, stabilizuje pracę lewej i prawej półkuli.

Wystarczy kilka minut dziennie – a na wynik nie będzie trzeba czekać.

Sugerujemy, abyś spróbował ponownie uruchomić swój mózg za pomocą ćwiczeń zaprojektowanych przez parę amerykańskich psychologów.

1. Ćwiczenie ucho-nos

To ćwiczenie może wydawać się proste na pierwszy rzut oka. Wszystko, co musisz zrobić, to dotknąć nosa prawą ręką i złapać prawe
ucho lewą ręką. Następnie zmień pozycję dłoni: lewą – na nos, prawą – na lewe ucho.

W rzeczywistości rzadko zdarza się, aby osoba poradziła sobie z zadaniem wykonując je po raz pierwszy, ale przy regularnym codziennym treningu z
pewnością wynik. I obie półkule mózgu powiedzą dziękuję za pomoc w koordynowaniu ich pracy.

2. Ćwiczenie „Energia”

Świetne narzędzie do rozluźnienia mięśni szyi i obręczy barkowej, zmęczonych siedzeniem. Połóż dłonie na stole i powoli opuść brodę,
aż oprze się o klatkę piersiową. Pozostań w tej pozycji przez kilka sekund, a następnie, biorąc głęboki oddech, podnieś głowę, opuść
ręce, wyprostuj ramiona, odsłaniając klatkę piersiową tak bardzo, jak to możliwe. Ręce wciąż pozostają na stole. Na wydechu zrelaksuj
się. Powtórz ćwiczenie jeszcze dwa razy.

To ćwiczenie zapewni przepływ tlenu do komórek mięśniowych i aktywuje pracę aparatu przedsionkowego.

3. Ćwiczenie z rysowaniem lustrzanym

Ćwiczenie wymaga kawałka papieru i dwóch ołówków lub markerów. Obie ręce muszą jednocześnie rysować symetryczne rysunki. Obrazy mpgą być dowolne: cyfry, symbole, cyfry, litery. Kontynuuj, aż obrazki zaczą ci wychodzić. To ćwiczenie synchronizuje pracę półkul mózgowych, zwiększając efektywność pracy mózgu jako całości.

Psychoterapeuci uważają, że lewa i prawa ręka powinny być stale angażowane na przemian, nawet podczas wykonywania codziennych czynności: podczas czesania, mycia zębów, jedzenia. Takie ćwiczenia pomagają tworzyć nowe połączenia neuronowe w mózgu i wspierać jego zrównoważony rozwój.

4. Ćwiczenia z hakami

To ćwiczenie, wedlug Paula Dennisona, zmniejsza napięcie psycho-emocjonalne i pomaga przywrócić równowagę psychiczną.

Siedząc na krześle, wyprostuj się. Skrzyżuj nogi: Kostka lewej nogi powinna znajdować się powyżej kostki prawej nogi. Spleć dłonie tak by prawy kciuk znajdował się nad lewym. Obróć dłonie, aby pojawiły się przed klatką piersiową.
Przyciśnij czubek języka do podniebienia i przytrzymaj tę pozycję przez minutę, patrząc bezpośrednio przed siebie.

5. Ćwiczenie z sową

Prawą ręką chwyć lewe ramię i powoli obróć głowę od lewej do prawej. Odwróć głowę do końca w prawo, zrób wydech. Zrób wdech, ściśnij palce i powiedz „Wow!” lub jeśli potrafisz zahukaj jak sowa. Jak najbardziej otwórz usta. Kilkakrotnie obróć głowę na boki, zmieniając ręce.
Podczas wykonywania tego ćwiczenia zaangażowane są wszystkie trzy kanały percepcji – wizualna, kinestetyczna i audio, co nie tylko
pozwala zmniejszyć napięcie mięśni, ale także stymuluje kreatywne myślenie i język.

6. Ćwiczenie „kapłan”

Aby rozładować napięcie i uspokoić układ nerwowy, w książce Gymnastics for the Mind oferowane jest ponieższe ćwiczenie:

Połącz opuszki palców. Ręce powinny być umieszczone przed klatką piersiową. Trzymaj głowę prosto, ale patrz w dół. Dociśnij czubek języka do zębów. Wytrzymaj w tej pozie przez 2 minuty.

7. Ćwiczenie słonia

Według autora tej techniki, Paula Dennisona, ćwiczenie harmonizuje ciało i umysł.

Naciśnij głowę na lewe ramię, wyciągnij lewą rękę palcami do przodu, a następnie narysuj poziomą ósemkę poziomą – zaczynając od
środka, a następnie w górę w lewo. Za pomocą oczu możesz śledzić ruch palców. Powtórz 3 razy, następnie zamień pozycję ramienia i
głowy.

Ćwiczenie „Słoń” uważane jest za najskuteczniejsze, ponieważ w jego wykonaniu zaangażowane są wszystkie części mózgu.

Umysł, podobnie jak ciało, potrzebuje treningu, a regularność jest niezbędna do osiągnięcia rezultatu. Ćwiczenia to nie wymagają sprzętu,
specjalnego miejsca, po prostu pamiętaj o ćwiczeniach, które lubisz najbardziej, a kiedy znajdziesz wolną minutę, wykonaj jedno, a następnie wróc do zadań.

Autorzy polecają je również dzieciom, szczególnie tym, które mają trudności z koncentracją i czują się przemęczone nauką. Warto je stosować odpowiednio wcześniej przed czekającymi je egzaminami.

Źródło i miniatura wpisu: otozh.com, fotografie adme.ru