Jak zrobić sobie olej z awokado w domu

Olej z awokado to najnowsze odkrycie, jeśli chodzi o zdrową dietę. Oto, jak możesz zrobić ten olej samodzielnie w domu.

Aby zrobić olej z akowado, potrzebujesz:

• 2 kg awokado

• 100 ml wody

• 2 łyżki oliwy z oliwek

Przeciąć nożem na pół aby otworzyć owoc. Za pomocą łyżki usuń miąższ z obu połówek i wyrzuć pestki.

Wyekstrahowany owoc kroi się w drobną kostkę i wkłada do blendera z 100 ml wody.

Otrzymaną mieszaninę umieszcza się na patelni z oliwą z oliwek i ogrzewa na małym ogniu aż ściemnieje i stanie sie brązowa.

W czystym garnku, który włożysz lnianą ściereczkę wystarczająco dużą, aby zakryła zarówno dno garnka, jak i jego ściany umieść mieszaninę i pozostaw do ostygnięcia.

Po ostygnięciu odciśnij olej z miąższu. Tak otrzymasz olej z awokado.

Możesz używać tego domowego oleju do 2 tygodni.

5 przepisów z olejem z awokado na zdrową dietę

Dressing – awokado: poprawia ciśnienie krwi

Do 2 łyżek oleju z awokado dodaj 2 łyżeczki octu balsamicznego, 1 szczyptę świeżo zmielonego czarnego pieprzu, ½ łyżeczki oregano i drobno posiekaną bazylię. Wymieszaj i pozostaw na 30 minut. Możesz go spożywać dwa razy dziennie jako sos do sałatek lub jako dodatek do warzyw.

Złote mleczko z awokado wygładza naczynia krwionośne

Dodaj do 400 ml mleka kokosowego, 15 ml mleka, 60 ml oleju z awokado, 1 łyżeczki miodu, 2 łyżeczki kurkumy (kurkumy), 2 cm drobno startej bulwy imbiru, 1 szczyptę soli. Gotuj na małym ogniu przez 5 minut, a następnie włóż do blendera na kilka minut. Na koniec możesz dodać szczyptę cynamonu.

Masło z awokado obniża poziom tłuszczu we krwi

Wymieszaj 200 g masła w temperaturze pokojowej z 2 łyżkami oleju z awokado. Posmaruj pieczywo.

Krem z awokado

W blenderze rozgnieć miąższ awokado, 1 ząbek drobno posiekanego czosnku, 2 łyżeczki soku z cytryny, 5-6 listków bazylii. Dodaj 1 łyżkę oleju z awokado i zjedz codziennie.

Koktajl z awokado wzmacnia serce

Umieść 2 łyżeczki oleju z awokado, ½ szklanki niskotłuszczowego jogurtu, 1 banan, 2 szklanki świeżych liści szpinaku z 250 ml zimnej wody do blendera. Jeśli chcesz, aby był bardziej płynny, możesz dać więcej wody, aby uzyskać pożądaną konsystencję. Wypij 1 szklankę rano i 1 szklankę wieczorem.

Olej z awokado. Dlaczego taki zdrowy?

Olej z awokado jest bogaty w zdrowe dla serca, jednonienasycone tłuszcze, które mogą pomóc obniżyć LDL, czyli „zły” cholesterol, jednocześnie utrzymując HDL, czyli „dobry” poziom cholesterolu. Badania pokazują, że tłuszcze jednonienasycone pomagają obniżyć poziom insuliny i kontrolować poziom cukru we krwi.

Olej z awokado zawiera luteinę, przeciwutleniacz, który wspiera zdrowie oczu. Zawiera również kwas oleinowy, kwas tłuszczowy uważany za korzystny dla układu sercowo-naczyniowego.

Olej z awokado zawiera znaczną ilość witaminy E. Ponadto spożywanie oleju z awokado z posiłkiem zwiększy wchłanianie innych witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witamina D, witamina E, witamina A i witamina K.”

Badanie z 2015 roku opublikowane w World Journal of Gastroenterology wykazało, że olej z awokado, można powiązać z utratą wagi i poprawą czynności wątroby. A 2018 badanie z International Journal of Molecular Science sugerują, że awokado olej stosowany miejscowo może mieć działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające działanie na skórę, w tym gojenie ran i naprawę bariery skórne.

Jak gotować z olejem z awokado?

Olej z awokado nadaje się do gotowania w wyższych temperaturach. Ale ponieważ jest drogi, używanie go do smażenia lub smażenia może nie być najbardziej oszczędnym wyborem. Zamiast tego zaleca wykorzystanie jego maślanego, orzechowego smaku jako oleju do spożycia na surowo.

Olej z awokado można stosować w sosach sałatkowych lub marynatach. Dodaj łyżkę do smoothie, aby dodać zdrowe tłuszcze.

„Nie ma nic lepszego niż łyżka dobrego oleju, aby nadać daniu wartości i smaku: łyżka do miski z zupą, do dań z makaronem czy salatki.

Można również używać oleju z awokado do pieczenia. „Kremowa konsystencja i łagodny smak wspaniale smakują w pieczywach i ciastach”.

Źródło i fotografie: youtube.com, eatthis.com
Źródło miniatura wpisu: Jedzenie zdjęcie utworzone przez Racool_studio – pl.freepik.com

Spondyloza szyjna jest przyczyną zawrotów głowy i mrowienia w ramionach

5 rzeczy, których nie powinieneś robić zaraz po jedzeniu