Lekarz zaleca: technika oddychania, która pomaga szybciej wyzdrowieć z chorób wirusowych

Dr Munshi lekarz z Royal Hospital w Londynie zalecił ćwiczenie, które ułatwi oddychanie w przypadku chorób wirusowych i infekcji dróg oddechowych.

Dr Munshi twierdzi, że najważniejszą rzeczą jest pełne zaopatrzenie płuc w wystarczającą ilość natlenionego powietrza. Ta technika oddychania pomoże pacjentom zarówno w celu leczenia chorób jak i zapobiegawczo, gdy źle się poczują.

Weź pięć głębokich oddechów, po każdym wstrzymaj oddech na pięć sekund. Oddychając za szóstym razem dobrze odchrząknij, zakrywając usta. Zrób jeszcze dwa podejścia. Następnie połóż się na kanapie lub łóżku twarzą do dołu, dla wygody możesz położyć małą poduszkę. Bierz dość głęboki wdech i wydech i oddychaj tak przez przez 10 minut.

Technika głębokiego oddychania

Ta technika wentyluje wszystkie drogi oddechowe, nawet te małe. Większość płuc znajduje się bliżej na pleców. Dlatego, gdy osoba leży, dostęp powietrza do niektórych części płuc jest zablokowany. Może to zwiększyć ryzyko wtórnego zapalenia płuc i sprawić, że poczujesz się mniej komfortowo.

Wielu pacjentów nie może spać na plecach, po prostu nie ma wystarczającej ilości powietrza. Dlatego istnieje kilka pozycji, które ułatwiają oddychanie w przypadku niewydolności oddechowej. Możesz leżeć z wysokimi poduszkami lub siedzieć z lekkim pochyleniem do przodu.

Należy mieć świadomość, że to ćwiczenie nie jest odpowiednie dla wszystkich pacjentów, na przykład nie powinno się go wykonywać przez kobiety w ciąży oraz z przez pacjentów z suchym, męczącym kaszlem. Dlatego przed wykonaniem zdecydowanie powinieneś skonsultować się z lekarzem.

Technika oddechowa w chorobach wirusowych

Ta technika może pomóc złagodzić objawy infekcji dróg oddechowych. Należy pamiętać, że oddychanie należy wykonywać tylko nosem, aby powietrze zdążyło się ogrzać i nawilżyć w nosogardzieli. To sprawi, że kaszel będzie bardziej produktywny i oczyszczający. Ponadto konieczne jest upewnienie się, że nie ma hiperwentylacji płuc ani zawrotów głowy, dlatego po 3-4 podejściach należy zrobić krótką przerwę.

Jeśli masz łaskotanie, niekontrolowany kaszel, możesz przełknąć kilka razy lub wypić kilka łyków wody, aby uregulować oddech.

Technika głębokiego oddychania pomoże płucom rozwinąć się po zwalczeniu infekcji. Ponadto może być stosowana w codziennej rutynie.

Ćwiczenia dla zdrowia płuc

Te techniki oddechowe są wykonywane w celu zwiększenia objętości i poprawy zdrowia płuc i dróg oddechowych. Bardzo dobrze pomagają w różnych procesach oddechowych.

Oddychaj zaciśniętymi ustami

Ta technika pomaga otworzyć drogi oddechowe. Ćwiczenie jest szczególnie przydatne dla osób prowadzących siedzący tryb życia, które rzadko używają mięśni oddechowych. Jest to bardzo proste i można to zrobić w dowolnym momencie.

Musisz siedzieć z wyprostowanymi ramionami, wyprostowana postawa poprawia aktywność płuc. Wdychaj powoli i głęboko przez nos. Złóż usta w rurkę, jakby dmuchając i wypuść powietrze bardzo powoli. Czas wydechu powinien być 2 razy dłuższy niż wdech. Możesz ustawić minutnik, użyć klepsydry lub po prostu policzyć w myślach. Na przykład wdech przez 5 sekund i wydech przez 10 sekund. Jeśli jest to zbyt trudne, czas można skrócić.

Oddychanie przeponowe

Technika oddechowa w chorobach wirusowych

Technika oddychania brzuchem pomaga wzmocnić mięśnie przepony, umożliwiając głębokie oddychanie.

Ćwiczenie można wykonać siedząc z wyprostowanymi ramionami lub leżąc na plecach. Jedna dłoń spoczywa na klatce piersiowej, a druga na brzuchu. Wciągnij powietrze nosem przez 2 sekundy, poczuj, jak brzuch wypełnia się i napowietrza. Zaokrąglij usta w rurkę i wydychaj powietrze przez 2 sekundy, lekko naciskając na brzuch. Powtórz ćwiczenie. Ręka na brzuchu powinna się unosić, podczas gdy ręka na klatce nie.

Zalecenia dotyczące zdrowia płuc

Wzmocnienie i usprawnienie płuc jest o wiele łatwiejsze niż próba ich wyleczenia, dlatego jako środek zapobiegawczy lekarze zalecają:

• rzucić palenie i unikać biernego wdychania dymu tytoniowego, wszelkich substancji drażniących;
• włączaj do codziennej diety więcej produktów bogatych w przeciwutleniacze – gorzka czekolada, czerwona kapusta, rośliny strączkowe, buraki, jagody i szpinak;
• terminowe szczepienia ochronne przeciwko infekcjom wirusowym, poprawi zdrowie i zapobiegnie wielu infekcjom płuc;
• ćwiczenie – poprawia czynność płuc;
• częściej wietrzyć pomieszczenie – lepiej używać specjalnych filtrów powietrza.

UWAGA! Treści w serwisie z założenia mają charakter informacyjno-edukacyjny. Jeśli cierpisz na choroby przewlekłe lub stosujesz leki, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem przed rozpoczęciem naturalnego leczenia, aby uniknąć interakcji. Odkładając lub przerywając klasyczne zabiegi medyczne, możesz zagrozić swojemu zdrowiu.
Źródło: golbis.com, Miniatura wpisu: freepik.com

Mózg nie lubi tłuszczu i alkoholu. JEGO najlepszym przyjacielem jest uśmiech!

Zrobiłam domowy plaster na kaszel. Po jednej nocy dziecko przestało kaszleć!