Lekarz rodzinny: „10 objawów niedoboru omega-3 i 6, o których powinieneś wiedzieć …”

Jak postrzegasz tłuste potrawy?

Wielu z nas uważa je za szkodliwe. Jednak brak zdrowych tłuszczów prowadzi do poważnych problemów dla naszego organizmu.

Najbardziej i najwcześniej widoczne to to problemy skory i błon śluzowych, a co za tym idzie niewłaściwe przenoszenie ciepła i drażliwość.

Jeśli dieta niskotłuszczowa trwa przez długi czas, mogą wystąpić problemy z sercem, wątrobą i pęcherzykiem żółciowym.

Zebraliśmy więc oczywiste objawy, które daje nam ciało, gdy domaga się tłuszczów, których nie dostaje.

Omega-3 i 6 to niezbędne kwasy tłuszczowe w każdej zdrowej diecie. Wynika to z faktu, że nasze ciało nie jest w stanie ich wytworzyć, a są one głównymi składnikami struktury naszych komórek.

Jednak, wiele osób zapomina o kwasach omega-3 i omega-6.

Zazwyczaj znajdują się one w tłuszczach, w szczególności w:

  • Awokado
  • Rybach
  • Orzechach
  • Jajkach
  • Oliwkach

Organizm potrzebuje regularnej dawki tych zdrowych, bezcennych tłuszczów. Pełnią one różne funkcje i procesy, które są niezbędne dla naszego zdrowia, w tym metabolizmu.

Dzisiaj proponujemy zwiększenie spożycia niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6.

Zauważysz różnicę, a twoje ciało będzie ci za to wdzięczne!

Co to są kwasy tłuszczowe omega-3 i omega6?

Wiemy, że obecnie istnieje wiele produktów, które są sztucznie wzbogacone w kwasy omega-3 i omega-6. Jednak idealną opcją jest wykorzystanie naturalnych źródeł, takich jak łosoś, orzechy, olej lniany czy brokuły.

  • Kwas linolowy (omega 6) jest najbardziej znanym długołańcuchowym kwasem tłuszczowym, który ogólnie znajduje się we wszystkich rodzajach nasion, suszonych owoców i olejów.
  • Z kolei kwasy omega-3 znajdują się w tłustych rybach, owocach morza, roślinach strączkowych, oliwie z oliwek, orzechach i migdałach.

Zarówno kwasy tłuszczowe omega-6, jak i omega-3 są strukturalnymi składnikami błon komórkowych i są wymagane w nieskończonej liczbie procesów organicznych. Są również ważnym źródłem energii.

Objawy niedoboru kwasów tłuszczowych omega-3 i omega6:

1. Masz problemy z suchą skórą i włosami

Podrażnienie skóry, łupież, wypadanie włosów – wszystkie te objawy mogą wskazywać na brak kwasów tłuszczowych w organizmie. Nie na próżno nazywane są składnikami piękna, ponieważ ich obecność w ciele to gwarancja błyszczących włosów, mocnych paznokci i zdrowej skóry.

Komórki skóry są chronione przez błony składające się z kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Nadają skórze elastyczność, zatrzymują wilgoć. Kiedy ich brakuje, jesteśmy bardziej podatni na infekcje i cierpimy z powodu złego gojenia się ran. Z powodu niedoborów, właściwości ochronne skóry są znacznie zmniejszone.

Stosowanie kosmetyków nie ratuje sytuacji, ponieważ działa tylko w górnych warstwach skóry i minimalnie usuwa skutek, ale nie przyczynę problemu.

Idealne produkty dla skóry i włosów: ryby, brokuły, olej roślinny, orzechy.

2. Przedwczesne porody

Chociaż przyczyny wzrostu częstotliwości przedwczesnego porodu mają wiele powodów, czynniki takie jak wiek matki, używanie tytoniu, stres, a także niski poziom kwasów omega-3 i omega-6 mogą być jedną z przyczyn.

Kwasy omega są jednym z wyjątkowych czynników zapewniających prawidłowe funkcjonowanie komórek i procesów niezbędnych do rozwoju płodu.

Wiemy, że dieta bogata w pierwiastki takie jak witamina D, wapń i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe jest niezbędna w do prawidłowego przebiegu ciąży.

3. Problemy z sercem

Jedzenie pokarmów bogatych w omega-6 pomaga stworzyć niesamowitą ochronę dla serca. Dostarczają nam energii i pomagają obniżyć poziom cholesterolu i trójglicerydów.

Omega-3 zmniejsza ryzyko zachorowania na zakrzepicę, ogranicza wzrost płytki nazębnej i pomagają regulować stany zapalne.

Ważne jest, aby o tym pamiętać i starać się konsumować więcej naturalnych źródeł tego rodzaju tłuszczów.

4. Nadmierne zmęczenie

Nigdy nie zapominaj o tym: w żadnej diecie odchudzającej nigdy nie powinieneś całkowicie eliminować spożycia tłuszczu, zwłaszcza kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6.

Wśród innych problemów może powodować ostry niedobór energii.

Wiele naszych kalorii pochodzi z tłuszczów, dlatego musimy je codziennie spożywać w rozsądnych ilościach. W ten sposób będziesz mieć więcej energii.

5. Ciągle chcesz jeść

Jeśli cały czas jesteś głodny, oznacza to, że masz już problem niedoboru tłuszczu. Kiedy niedobór tłuszczu przechodzi w postać przewlekłą, możesz odczuwać głód nawet po bardzo pełnym posiłku.

Co ciekawe, różne tłuszcze mają różny wpływ na proces nasycania. Aby szybko i przez długi czas tłumić głód, wybieraj łososia, tofu, kozi ser, orzechy włoskie.

Awokado, warzywa i oleje roślinne są w tym przypadku mniej skuteczne.

6. Zespół suchego oka

Nieprzyjemne odczucia, suchość i zaczerwienienie oczu – objawy te przypisuje się zespołowi suchego oka. Ale problem wynika nie tylko z długiej pracy przy komputerze przy suchym powietrzu, ale także z braku tłuszczu w diecie.

Kwasy tłuszczowe wpływają na wytwarzanie błony łzowej, która chroni i nawilża oko. Gdy ich brakuje, poziom naturalnej wilgoci spada. Jest to szczególnie odczuwalne przez osoby noszące szkła kontaktowe.

Najlepsze produkty dla zdrowia oczu – czarna porzeczka, tłuste ryby, owoce morza, dynia, brokuły, szpinak.

7. Trudno ci się skupić

Niedobory kwasów tłuszczowych stopniowo prowadzą do upośledzenia funkcji mózgu: upośledzenie pamięci i myślenia, trudności w koncentracji. Wystarczająca ilość nienasyconych kwasów pozwala na funkcjonowanie układu nerwowego, zakończenia nerwowe zaczynają szybciej przekazywać sygnały, a w konsekwencji informacje do mózgu.

Najlepszą aktywność umysłową stymulują kwasy tłuszczowe omega-3, więc w tym przypadku na ratunek pospieszą łosoś, tuńczyk, nasiona lnu, fasola, owoce morza.

8. W żaden sposób nie możesz schudnąć

Jedz i chudnij – nie sądzisz, że to prawdopodobne? Ale w rzeczywistości dietetycy dawno odkryli, że najskuteczniejsza utrata masy ciała występuje, gdy zmniejszamy ilość prostych węglowodanów w diecie i zwiększamy udział zdrowych tłuszczów. Wypróbuj tę metodę, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z tak zwanym efektem plateau – waga stoi miejscu, chociaż wcześniej aktywnie chudłaś.

9. Często ci zimno

Czy jest ci zimno, nawet gdy obiektywnie temperatura w pomieszczeniu lub na zewnątrz jest komfortowa? Mówi to o nieprawidłowej wymianie ciepła, co może być konsekwencją braku tłuszczów, ponieważ istnieje bezpośredni związek między poziomem tłuszczów a zdolnością organizmu do zatrzymywania ciepła.

Aby poprawić sytuację, dodaj do diety awokado, pieczoną dynię, oliwę z oliwek, orzechy.

10. Zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia chorób zapalnych

Kiedy mówimy o chorobach zapalnych, mówimy na przykład o reumatoidalnym zapaleniu stawów. Główną zaletą produktów bogatych w kwasy tłuszczowe Omega-3 jest to, że łagodzą stany zapalne stawów i sztywność poranną. Zmniejszają obrzęk i ból, działając jako skuteczne naturalne substancje przeciwzapalne.

Pamiętaj jednak, że ważne jest, aby jeść je codziennie.

Z pewnością wielokrotnie słyszałeś o omega-3 i omega-6. Ważne jest, aby pamiętać, że nie chodzi tu o modne jedzenie, ale o dobre samopoczucie i jakość życia. Zacznij więc od razu, zwiększając spożycie pokarmów bogatych w zdrowe tłuszcze!

Słuchaj siebie i bądź zdrowy!

Źródło i Fotografie: otozh.com

Po co jeść miód przed snem: niesamowite rzeczy przytrafiają się Twojemu ciału!

Jakie sałatki buraczane można jeść w nocy? 5 wspaniałych sałatek