7 ćwiczeń dla zdrowego kręgosłupa w 7 minut! Ból natychmiast ustępuje

Siedzący tryb życia i niewłaściwa pozycja ciała w ciągu dnia prowadzą do różnych schorzeń kręgosłupa.

Według statystyk prawie połowa populacji globu ma problemy z kręgosłupem. Spędzamy coraz więcej czasu przy biurkach, coraz mniej chodząc i ćwicząc.
A nasze ciała nie są przeznaczone do stałego siedzenia. Badania pokazują, że siedzący tryb życia znacznie skraca długość życia. Dlatego bardzo ważne jest, aby mieć więcej ruchu ćwiczeń, które wzmocnią mięśnie pleców.

Proponowane ćwiczenia to doskonała terapia, wsparcie i rozciągnięcie mięśni pleców. Możesz wykonać ten plan ćwiczeń w domu
lub w pracy. Tylko 7 minut dziennie, aby zadbać o zdrowie pleców i pozbyć się dyskomfortu i bólu!

Ćwiczenia rozciągające plecy

1. Połóż się na plecach, unieś prawą nogę do góry, trzymając ją płasko rękami. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund zrób to samo z drugą nogą.

2. Połóż się na plecach i zegnij lewe kolano. Opuść go powoli w prawo i spróbuj docisnąć prawą ręką tak nisko, jak to możliwe do podłogi. Lewego ramienia i ramienia nie należy odrywać od podłogi. Utrzymaj tę pozycję przez trzydzieści sekund.
Zrelaksuj się i powtórz z drugą nogą. Powtórz 2-3 razy z każdej strony. Ruchy powinny być wykonywane płynnie, bez ostrych szarpnięć. Jeśli ruchy powodują ból, należy zmniejszyć kąt.

3. W pozycji leżącej na plecach zegnij nogi, unieś jedno kolano i przyciągnij je jak najbliżej klatki piersiowej. Przytrzymaj przez pół minuty
następnie zrób to samo z drugą nogą. Powtórz 5 razy z każdą.

4. Połóż się na plecach, zegnij kolana, unieś jedną nogę, połóż piętę na drugiej nodze. Chwyć kostkę i powoli ciągnij jak najbliżej klatki piersiowej. Przytrzymaj przez pół minuty. Następnie powtórz to samo z drugą nogą. Zrób to 3 razy z każdą stopą.

5. Połóż dłonie na kolanie jednej nogi i odciągnij drugą nogę do tyłu, jak pokazano. Trzymaj plecy prosto. Utrzymaj pozycję pół minuty. Powtórz z drugą nogą.

6. Połóż się na boku, chwyć nogę za kostkę i pociągnij do tyłu. Ciągnij przez pół minuty, a następnie powtórz po drugiej stronie. To ćwiczenie również dobrze rozciąga mięśnie ud.

7. W pozycji stojącej zrób skłon i oprzyj ręce o ścianę. Utrzymaj tę pozycję przez pół minuty. Zrób krótką przerwę i powtórz. Takie ćwiczenie idealnie rozciąga kręgosłup.

Teraz wiesz, jak pozbyć się bólu pleców. Te ćwiczenia są dość proste, ale skuteczne. Możesz to zrobić, gdy tylko poczujesz
dyskomfort. A najlepiej dodać je do codziennego treningu.

Wykonuj wszystkie ruchy bardzo powoli, ostrożnie, starając się dobrze rozciągnąć mięśnie. Silne i zdrowe plecy znacznie poprawią twoją jakość życia.

Źródło i Fotografie: otozh.com