„Nie piję herbaty i Tobie też odradzam”. 12 zasad zdrowia od znanego lekarza

W 2018 roku opuścił nas legendarny rosyjski doktor Ivan Pavlovich Neumyvakin, który był autorem znanej metody leczenia kosmonautów.

W ostatnich latach życia (zmarł w wieku 90 lat) profesor aktywnie pracował nad unikalnym „przepisem” na oczyszczenie organizmu z zanieczyszczeń środowiskowych i tzw. „niedożywienia z przejedzenia”.

Ogólnie rzecz ujmując, profesor podreślał, że przed podjęciem leczenia, zawsze warto zmienić pewne nawyki, które nam to zdrowie odbierają. Całe życie jako naukowiec wynalazca i lekarz, poszukiwał innych metod rozwiazywania problemow zdrowotnych niż leczenie farmakologiczne.

Mimo, iż był wysokiej specjalizacji naukowcem, dr medycyny, profesorem nauk przyrodniczych, członkiem Rosyjskiej Akademii Nauk, autorem ponad 200 prac naukowych, zasłużonym wynalazcą, mającym na swym koncie 85 autorskich świadectw patentowych i przez 30 lat nierozerwalnie związanym z medycyną kosmiczną, nawet kiedy sama wzmianka o medycynie ludowej uważana była przez lekarzy za godną potępienia, on starał się jak najszerzej wprowadzać do praktyki lekarskiej metody leczenia pozbawione lekarstw, a począwszy od 1989 roku, kiedy medycyna ludowa „wyszła z podziemia”, skupił wszystkie swe siły, doświadczenie i wiedzę na jej rozwoju. Był członkiem Wszechrosyjskiego Profesjonalnego Stowarzyszenia Specjalistów Medycyny Tradycyjnej i Ludowej. Posiadał tytuł „Głównego Znachora Rosji”.

Sformułował 12 zasad, które według niego są absolutną podstawą dbania o zdrowie czlowieka:

1. Jedz mniej.

Stopniowo zmniejszaj swoje porcje – to pierwszy i najważniejszy krok w kierunku powrotu do zdrowia. W ten sposób pozbędziesz się zastojów, złogów, zaparć i poprawisz trawienie. Przejadanie się jest bardzo, ale to bardzo szkodliwe.

2. Musisz żuć jedzenie.

Nie jedz w gniewie, w pośpiechu, ani podczas oglądania telewizji. Nie zamyślaj się, nie odpływaj, skup się na posiłku. Poświęć wystarczająco dużo czasu, aby dokładnie przeżuć każdy kęs.

Nie mieszaj pokarmów, które są głównym dostarczycielem węglowodanów z wysokobiałkowymi, podziel je na dwa posiłki.

3. Odpocznij.

Odpocznij co najmniej dwadzieścia minut po jedzeniu. Nie wstawaj szybko od stolu, by wrócić do pracy – pozwój układowi trawiennemu spokojnie wykonać pierwszą i najtrudniejszą robotę.

4. Zjedz ostatni posiłek nie później niż o 19:00.

Jeśli nie dotkniesz drzwi lodówki po 19:00, znikną nie tylko problemy zdrowotne, ale także nadwaga.

5. Pij wodę 10–15 minut przed jedzeniem.

Jednak nie pij nawet 2 godziny po jedzeniu – dotyczy to nie tylko różnych napojów, ale także wody. Picie po posiłku zaburza prawidłowe funkcje procesów trawiennych.

„Nie piję herbaty i Tobie też doradzam” – mawiał profesor Neumyvakin.

Codziennie należy pić około 2 litrów wody. Zacznij od mniejszych ilości, stopniowo zwiększając liczbę, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony.

6. Nie jedz gorącego jedzenia. Poczekaj, aż nieco ostygnie.

To jest niezdrowe. Dotyczy to również gorących napojów. Ciepłe to najlepsza opcja.

7. Raz w tygodniu musisz zrobić post.

Tutaj możesz wybrać lub eksperymentować. To ma być dzień, w którym jesz tylko warzywa lub owoce, albo pijesz świeże soki, czy koktajle, albo pijesz tylko kefir. Organizm sam podpowie ci, która opcja jest dla Ciebie najlepsza. Dni postu odciążają narządy i regenerują układ odpornościowy organizmu.

8. Przysiady i ćwiczenia.

Dr Neumyvakin zalecał przysiady wszystkim, którzy nie mają przeciwskazań do takich ćwiczeń.

Jeśli nie możesz ćwiczyć, musisz dużo chodzić, a twoja sprawność wróci do normy.

9. Jeśli nie jesteś naprawdę głodny – nie jedz.

Jeśli nie jesteś głodny, nie powinieneś wrzucać niczego w siebie. Ciało nie jest śmietnikiem. Naucz się odróżniać znudzenie od głodu i pragnienie od głodu.

10. Dbaj o psychikę i ducha

Należy pamiętać, że gdy człowiek jest słaby, smutny, zestresowany, jego stan fizyczny również zaczyna się pogarszać.

11. Jeśli masz wysoką gorączkę podczas choroby, musisz dużo pić.

Jeśli nie masz pragnienia, zrezygnuj z jedzenia (przez chwilę). Wtedy powrót do zdrowia nastąpi bardzo szybko.

12. Pij wodę na czczo ze szczyptą soli.

To uratuje cię przed stagnacją w pęcherzyku żółciowym i pomoże ciału aktywnie pracować przez cały dzień.

Samodyscyplina pomaga przestrzegać wszystkich tych zasad, mawiał profesor. Są proste i jednoznaczne.

Może warto go posłuchać?

Źródło i Fotografie: hitrostigizni.ru, igya.pl

Co ugotować, jeśli nie masz siły usmażyć cukinii? Cukinia z mielonym mięsem i serem: wszystko połaczone i do piekarnika. Coś nowego!

Ta prosta metoda pomoże ci łatwo sprawdzić jakość proszku do prania