Tłuszcz trzewny: 10 skutecznych zasad, które pomogą się go pozbyć

Największą przeszkodą jest tłuszcz trzewny. Żeby poznać szczegółowe informacje na ten temat, a także skuteczne sposoby pozbycia się nadmiaru tłuszczu – przeczytaj ten artykuł …

Chodzisz na siłownię, starasz się jeść mniej i zdrowiej, a waga uparcie stoi nieruchomo, a uparty „brzuch” wciąż wywołuje bolesne kłucie, gdy patrzysz na siebie w lustrze?

Powodem jest to, że ciało nagromadziło tłuszcz trzewny (wewnętrzny).

Co to jest trzewny tłuszcz

Tłuszcz trzewny (brzuszny) gromadzi się wokół ważnych narządów jamy brzusznej pod mięśniami. Składa się z brązowych komórek, podczas gdy podskórny – z białych.

Tłuszcz wewnętrzny nie jest wrogiem naszego ciała. Ale staje się nim jeśli zgromadzi się w nadmiarze.

Dobre cechy tłuszczu trzewnego:

Chroni narządy wewnętrzne przed mechanicznym uszkodzeniem.
Utrzymuje optymalną temperaturę ciała.
Służy jako jedno ze źródeł energii organizmu

Jakie jest ryzyko nadmiaru tłuszczu trzewnego:

– Zwiększa ciśnienie krwi

– Utrudnia normalne funkcjonowanie jelit, wątroby i innych narządów

– Prowokuje rozwój żylaków (z powodu zwiększonego obciążenia nóg).

– Może powodować zawał serca i inne choroby sercowo-naczyniowe (z powodu stałej presji na
obszar serca).

– Spowalnia metabolizm.

– Zwiększa ryzyko miażdżycy. Gdy tłuszcz trzewny dostanie się do wątroby przetwarza go w cholesterol, który zatyka naczynia.

– Zmniejsza wrażliwość na insulinę, a w konsekwencji może przyczyniać się do rozwoju cukrzycy typu 2.

– Ryzyko stłuszczenia wątroby.

– Przyczynia się do zaburzeń hormonalnych.

– A wszystko to – poza kwestiami estetycznymi.

Nadmiar tłuszczu trzewnego niezmiennie prowadzi do wzrostu objętość brzucha. Jeśli twoja talia (kobieca) przekroczyła 80 cm, warto poważnie pomyśleć o swoim zdrowiu.

Jak pozbyć się nadmiaru trzewnego tłuszczu?

Potrzeba trochę chęci i cierpliwości. Ale damy radę!

1. Nie stosuj surowej diety!

Prawie każda dieta odchudzająca jest zła! Ale zdrowe odżywianie – wręcz przeciwnie, daje samą korzyść.

Nie uda ci się pozbyć się trzewnego tłuszczu z poważnymi ograniczeniami dietetycznymi. Nawet jeśli zniknie podskórny, stres oksydacyjny, który wywołasz, sprawi, że go przybędzie. Poważne ograniczenia energetyczne zmobilizują ciało do akumulacji zapasów rezerwowych.

Z pomocą „Szybkiej diety” możesz schudnąć tylko kosztem utraty nadmiaru wody i masy mięśniowej.

2. Nie rezygnuj z węglowodanów

W końcu są źródłem energii. W diecie radykalnie zmniejszasz ilość spożywanych węglowodanów, a w następstwie organizm dostaje sygnał: spiesz się, aby budować strategiczne zapasy energii. I „nakłada” komórki tłuszczowe na narządy, co skutkuje jeszcze większą ilością trzewnego tłuszczu.

Jedz węglowodany! Ale jeśli to możliwe, tylko złożone. Kasze, płatki zbożowe, banany, makarony pełnoziarniste.

Jeśli nie dodasz węglowodanów złożonych do diety zawczasu, będzie ci trudno pozbyć się z diety
bułek, cukierków i innych pustych słodyczy, które nic nie wnoszą, a zbojkotują wszelkie Twoje wysiłki odchudzające.

Węglowodany to związki głównie pochodzenia roślinnego, które syntetyzowane są z dwutlenku węgla i wody w procesie fotosyntezy pod wpływem światła. Węglowodany potocznie nazywane są cukrami, a ze względu na budowę dzielimy je na cukry proste i złożone. Ze względu na stopień strawności dzieli się je na przyswajalne i nieprzyswajalne, czyli błonnik. Zarówno węglowodany przyswajalne, jak i nieprzyswajalne pełnią w organizmie określone funkcje i są niezbędne do jego funkcjonowania.

3. Najwięcej uwagi poświęć na śniadanie!

Powie ci to ludowa mądrość i każdy dietetyk, a także każdy medyk wschodu.

Jakie powinno być śniadanie? Byłam przez wiele lat pewna, że najlepsze są złożone węglowodany, dopóki nie spotkałem się z zasadami żywienia lekarza Beloveshkina.

Okazuje się, że najbardziej przydatne śniadanie to spożycie jednocześnie białka i węglowodanów złożonych oraz błonnika (warzywa).

Kiedy zaczęłam stosować ten schemat, zauważyłam, że naprawdę w ciągu dnia nie ciągnie mnie do „przekąsek”. I…nie meczy wieczorem chęć na coś słodkiego.

I warto jeść proste śniadanie (na przykład zalej musli jogurtem), nie zjesz od razu, bo rano nie masz ochoty jeść, zostaw i dojedz później.

Najtrudniejsze to będzie dla kobiety Sowy. Ona długo się rozbudza i potrzebuje kawy. Ale jestem pewna, że zrozumie, że to ważne i spróbuje zjeść takie śniadanie.

4. Zaangażuj kręgosłup

Jeszcze kilka lat temu gdyby ktoś mi powiedziałby mi, że to jest tak mocno działa, nie uwierzyłabym.

Ale w ostatnich miesiącach zobaczyłam tak wiele przed i po osób różnych płci i wieku, że nie mam najmniejszych wątpliwości: postawa i proste plecy są podstawą: zdrowia, urody, młodości, sylwetki.
Rozciąganie kręgosłupa pomaga mięśniom wrócić do swoich właściwych funkcji. I… ten tłuszcz brzuszny, do którego zmuszone było ciało gromadzić w niepotrzebnych ilościach (by unikać tarcia mechanicznego wewnątrz), zaczyna się poruszać i rozprowadzać inaczej. Przy właściwej postawie, i wyćwiczeniu mięśni brzuch znika dosłownie na naszych oczach.

Nie mam nadwagi, a mimo to na brzuchu wciąż się zdarzał mi się wałek tłuszczu. Kiedy zaczęłam każdego dnia kłaść się na wałek, kręgosłup rozciągnął się i odzyskał swój rozmiar (dodane 2 cm utracone po dwóch porodach). Nie wspominając już o tym, że brzuch przestał wystawać a talia stała się wyraźniejsza.

Zniknęło też uczucie napięcia w dole brzucha.

Uwaga! Technika ta ma przeciwwskazania! Skonsultuj się z osteopatą, rehabilitantem lub ortopedą, który leczy cię, jeśli masz problemy z układem mięśniowo-szkieletowym.

Jeśli z jakichś powodów nie możesz z skorzystać z techniki z wałkiem, są inne opcje. Na szczęście jest ich wiele.

5. Pij wodę!

Ciepłą niemal gorącą, aby przyspieszyć metabolizm i pozbyć się nadmiaru tłuszczu trzewnego.

Ciało potrzebuje wody do transportu i usuwania produktów rozpadu.

Niestrudzenie powtarzam: klasyczna norma to czysta woda pitna w ilości 30 ml na każdy 1 kg masy ciała dziennie. Ilość ta powinna się zwiększyć, jeżeli dana osoba prowadzi aktywny tryb życia lub żyje w gorącym klimacie.
I odwrotnie: ilość może być nieco mniejsza, jeśli styl życia jest osiadły i region zamieszkania zimny.

6. Uwzględnij produkty bogate w kwasy Omega-3, Omega-6 i witaminę C.

Razem te elementy nie tylko sprawiają, że ciało czuje się lepiej, ale także pomaga w procesach wymiany.

Według pewnego interesującego badania prowadzonego przez 12 tygodni w 3 grupach osób, w różnych grupach wiekowych zaobserwowano przyspieszony metabolizm po przyjęciu Omega-3:

– o 3,8% u młodych ludzi;

– o 5,4% u dorosłych;

– o 14% u starszych kobiet.

Ponadto kwasy omega wydłużają uczucie sytości, a podczas ćwiczeń przyspieszają wzrost
masy mięśniowa i ułatwiają szybsze rozbijanie nadmiaru tłuszczów.

Które produkty zawierają dużo kwasów Omega-3:

Przydatne są również inne nienasycone kwasy tłuszczowe. W szczególności
Omega-6.

Z kolei witamina C przyspiesza deprywację o 30%

Najlepsze źródła kwasu askorbinowego:

Z tej listy szczególnie polecam owoce dzikiej róży. Jest rekordzistką zawartości witaminy C.

7. Odwrócone asany

Są bardzo przydatne do przyspieszenia metabolizmu i do regeneracji w ogóle. Tłuszcz trzewny zniknie znacznie szybciej, jeśli przynajmniej na jeden dzień staniesz przez minutę w pozie „Brzozy”.

Brzoza – 1 poza, która zastępuje komorę tlenową. Ta postawa poprawia przepływ krwi wzdłuż tętnicy kręgowej. A to z kolei stymuluje pracę wszystkich centr regulacji wewnętrznej.

Pozycja brzozy ma też korzystny wpływ na pracę tarczycy, normalizuje tło hormonalne, pomaga się go pozbyć najbardziej trwałych złogów tłuszczu w narządach wewnętrznych.

8. Wzmocnienie mięśni kręgosłupa

Najlepszym ćwiczeniem dla nich jest zwykły pasek. Wzmocnione mięśnie kręgosłupa wspierają prace narządów, a także usuwają napięcia z kręgosłupa i poprawiają sylwetkę.

Wszystko to bezpośrednio wpływa na objętość tłuszczu trzewnego. Jeśli ciało nie ma silnych mięśni do wsparcia kręgosłupa i narządów będzie dążyć do ochrony wewnętrznych systemów poprzez odkładanie „tłuszczu wewnętrznego” w dużych ilościach.

9. Lokalne wzmocnienie procesów metabolicznych w obszarze brzucha

Są to ćwiczenia i masaże mające na celu poprawę ukrwienia i metabolizmu. Czy wiesz, że ciało szybciej zużywa tłuszcz w obszarach, w których zwiększa się krążenie krwi? Tam wszystkie procesy przebiegają w przyspieszonym tempie.

Najprostszym z ćwiczeń jest mój ulubiony „Koci grzbiet”.

„Koci grzbiet” pomaga uelastycznić kręgosłup, poprawia funkcję przewodu pokarmowego i przyspiesza rozpad tłuszczu w jamie brzusznej.

Modelowanie brzucha powinno odbywać się pod okiem specjalisty, ale bezpiecznym sposobem jest głaskanie się dłonią po brzuchu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Oczywiście masaż specjalisty
da wyniki znacznie szybsze.

10. I wreszcie, co za magiczny dziesiąty sposób?

Mam nadzieję, że wszyscy rozumieją: żaden sposób nie będzie skuteczny jeśli zabraknie ruchu. Wystarczy spacer, byle długi i byle w umiarkowanym tempie.

Chodzenie jest znacznie bezpieczniejszą opcją aktywności fizycznej w porównaniu do biegania czy
treningu na siłowni. Szczególnie dla osób otyłych.
Spacerowanie jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich.

Uwaga, nawet nie pisz, że chodzenie wymaga czasu. Ponieważ każdy, kto chce może zastąpić jazdę samochodem spacerem.

Jeśli dojeżdżasz daleko, wyjdź na spacer, choćby na pół godziny i choćby po ulicy w mieście.

A jeśli dodasz do tego codzienne przysiady, to czas pozbycia się tłuszczu zostanie przyspieszony prawie dwukrotnie.

W ostateczności, gdy pogoda nie pozwala skorzystaj z tej techniki:

Pozostałe techniki wspierające utratę tłuszczu trzewnego:

– Kąpiele sodowe. Można by napisać o nich osobny artykuł, ponieważ są specjalne metody zażywania takich kąpieli.

– Zawijanie folii spożywczej. Trzeba je łączyć z ćwiczeniem, ale nie należy nosić na ciele dłużej niż
30 minut.

– Dodanie do diety produktów przyspieszających metabolizm. To przede wszystkim imbir, kurkuma i inne przyprawy.

Istnieje jednak jedno duże „ale”: według Ajurwedy, przyjmowanie produktów pobudzających krew,
przeciwwskazane jest u osób z przewagą żółci (pitta). Ci ludzie są bardzo temperamentni, maja impulsywne ruchy, skłonność do trądziku, mają gorące dłonie i płonące oczy.

Co innego, gdy skóra jest chłodna, nigdzie się nie spieszysz się, masz częste bóle głowy, wtedy na tych przyprawach zdecydowanie skorzystasz.

Przepis na chleb kefirowy – będzie gotowy za dokładnie 1 godzinę. Żadnych drożdży ani zakwasu. Samo zdrowie!

Syrop, który wspomaga pamięć, wzroku, słuch, odporność i usuwa tłuszcz brzuszny