Jedna łyżeczka przed posiłkami zastąpi wszystkie witaminy i wzmocni odporność po zimie

Na przednówku nasze organizmy są wyczerpane i tracą naturalną odporność. Stajemy się bardziej podatni na infekcje wywołane patogenami.

Żywność, która jest teraz dostępna nie zaspokaja pełnego zapotrzebowania na witaminy i składniki mineralne. Wiele z nich powinniśmy w tym okresie suplementować. Ta mieszanka zastąpi skutecznie suplementy apteczne. Witaminy i minerały pochodzenia organicznego są lepiej i łatwiej przyswajalne przez organizm.

Przygotowanie tej mieszanki trwa 30 minut. Ta optymalna kompozycja korzyści dla odwitaminizowanego organizmu składa się z następujących składników – cytryny, suszonych moreli, śliwek, rodzynek, miodu i orzechów (laskowych i włoskich).

  • Śliwki suszone są bogate w witaminy c i z grupy ab,
  • morele uzupełnią niedobory takich minerałów jak magnez, fosfor, żelazo, wapń i sód,
  • rodzynki są pełne przeciwutleniaczy i stymulatorów odporności,
  • orzechy laskowe zawierają aż 60 procent zdrowych tłuszczów, witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu,
  • orzechy włoskie to przede wszystkim bogactwo żelaza, cynku i jodu,
  • świeża cytryna wzbogaci mieszankę o wiele witamin
  • miód dostarcza drogocenne pierwiastki takie jak: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas oraz mangan. Zawiera on także białka i witaminy A, B2 i PP. Ten złocisty nektar jest źródłem naturalnych, bakteriobójczych związków aktywnych biologicznie.

Oto przepis na klasyczną mieszankę witaminową z suszonych owoców na wzmocnienie odporności!

Przepis na mieszankę witaminową

Przygotowanie mieszanki

Weź po małej miseczce w podobnych ilościach (ok 20 dkg) poszczególnych składników.

Suszone owoce zalej dobrze ciepłą wodą i odstaw na 10 minut. Wypłukaj owoce i odlej wodę. Następnie zmiksuj w ręcznym blenderze kolejno wszystkie składniki – suszone owoce i orzechy. Można użyć miksera lub maszynki do mięsa. Cytrynę obierz pokrój i usuń pestki, obierz ze skórek wewnętrznych i także zmiksuj.

Następnie wszystko trzeba dokładnie wymieszać i dodać dwie łyżki miodu, nie jest on konieczny, bo nie każdy może go jeść, ale jeśli nie ma przeciwwskazań to warto go dodać.

Przełóż mieszankę do słoika i przechowuj w lodówce przez miesiąc.

Jak spożywać?

1 czubatą łyżeczkę na pół godziny przed posiłkiem. Mieszanka pobudzi enzymy trawienne, a składniki posiłku spowodują lepsze przyswajanie drogocennych wartości odżywczych mieszanki.

UWAGA! Treści w serwisie z założenia mają charakter informacyjno-edukacyjny. Jeśli cierpisz na choroby przewlekłe lub stosujesz leki, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem przed rozpoczęciem naturalnego leczenia, aby uniknąć interakcji. Odkładając lub przerywając klasyczne zabiegi medyczne, możesz zagrozić swojemu zdrowiu.
Źródło: PoleznoeTV/youtube, Miniatura wpisu: PoleznoeTV/youtube

Oto jak przygotować kurkumę, aby wspomóc wątrobę, mózg i tarczycę

Nie musisz gotować buraków. Tak się je robi w restauracjach (dużo łatwiej i smaczniej)