Nie do uwierzenia, ale na ból kręgosłupa pomaga masaż zupełniej innej części ciała

Kręgosłup to nasza podstawa. Gdy jest zdrowy i sprawny całe ciało jest zdrowe i sprawne.

Ból w obrębie kręgosłupa wpływa na samopoczucie, sprawia dyskomfort fizyczny i psychiczny.

Od kręgosłupa boli głowa, kończyny, ale także się rozregulowywuje się praca narządów wewnętrznych.

Dlatego tak ważna jest prawidłowa postawa i funkcjonowanie mięśni podtrzymujących kręgosłup.

A wszystko zaczyna się od stóp. To one dźwigają cały ciężar, tu zaczynają się problemy i tu także znaleźć można ich rozwiązanie.

Poniżej znajdziecie pięć przydatnych ćwiczeń, które pomogą Wam uporać się z bólem:

1. Naciskanie

Ćwiczenie polega na powtarzającym się dociskaniu palców stóp do podłogi i rozluźnianiu nacisku.

2. Chodzenie na palcach

Ta pozornie błaha i prosta czynność jest zbawienna dla wzmacniania mięśni kręgosłupa. Jak najczęściej należy unosić pięty i wykonywać kroki do przodu i do tyłu na palcach.

3. obracanie stóp

Leżąc na plecach unosimy lekko nogi i wykonujemy ruchy obrotowe raz jedną, raz drugą stopą. Należy wykonać odpowiednią liczbę powtórzeń, ale tylko tyle na ile pozwoli bolący kręgosłup. Wysiłek utrzymania nóg w górze jest duży i może być bolesny.

4. Guma

To ćwiczenie polega na naciąganiu gumy założonej na stopę w sposób pokazany na zdjęciu. Kilka naciągnięć i zmiana stopy.

5. Chwytanie i podnoszenie

Przedmioty muszą być małe i stosunkowo lekkie. Wystarczy położyć na podłodze np. długopis i spróbować pochwycić go palcami i podnieść. W ćwiczeniu chodzi o uruchamianie i wzmacnianie mięśni palców i śródstopia.

Poniżej film instruktażowy, który pokazuje dokładnie jak należy wykonywać ćwiczenia by szybko i skutecznie sobie pomóc.

Udostępnij znajomym cierpiącym na ból kręgosłupa!

Miniatura wpisu:CC BY-SA 2.0

Cebulę, cytrynę, imbir wrzuć do słoika i zapomnij co za kaszel i zapalenie płuc! Ten syrop postawi Cię na nogi!

Pierś z kurczaka – Poznasz ten przepis i nie przyrządzisz inaczej