Starsza kobieta codziennie jadła 1 awokado! Miesiąc później zauważyła to…

Miękkie i soczyste awokado są obecnie cenione na całym świecie, a lekarze i naukowcy mówią o jego zaletach i nie ustają w zachwytach nad jego wpływem na zdrowie.

Chociaż wszyscy wiedzą, że awokado jest najbardziej tłustym produktem pochodzenia roślinnego na świecie. Jak to możliwe, że jest aż tak dobroczynne?

Opowiemy Ci wszystko o zaletach awokado i jego wpływie na organizm. Ponadto na końcu artykułu będzie wspaniały przepis na śniadanie z awokado.

Korzyści z awokado dla organizmu

Awokado składa się z jednej trzeciej z tłuszczów, dlaczego więc jest dla nas tak wartościowe? Dietetycy wyjaśniają: dalego, że nie wszystkie tłuszcze są szkodliwe. Nadmiar tłuszczów nasyconych podwyższają cholesterol i zwiększają ryzyko rozwoju różnych chorób. Podczas gdy tłuszcze jedno- i wielonienasycone są w stanie obniżyć poziom złego cholesterolu i niezawodnie chronić serce. To są właśnie te tłuszcze występujące w awokado.

Nienasycone tłuszcze to grupa składników odżywczych niezbędnych dla naszego organizmu do budowy komórek i regulacji procesów metabolicznych. 60% naszego mózgu składa się z substancji tłuszczowych i około 60% całej energii, której nasze organy potrzebują do prawidłowej pracy.

Tłuszcze te są potrzebne układowi nerwowemu, płucom, narządom wzroku itd. Nasze ciało nie może się bez nich obejść. Awokado jest jednym z liderów pod względem zawartości nienasyconych tłuszczów. To jest pierwsza z jego zalet.

Dododatkowo awokado zawiera kwas foliowy, witaminy A i E, potas, sterole. To nie zwykły owoc, ale prawdziwa bomba witaminowa! Dzięki swojej bogatej kompozycji, awokado chroni nasz organizm przed wieloma chorobami. Dowiedzmy się jakimi.

Choroby układu sercowo-naczyniowego

Choroby serca i układu krążenia to zabójca numer jeden na świecie. Miliony ludzi na świecie cierpią na problemy z sercem. Więc absolutnym obowiązkiem każdego obciążonego skłonnosciami rodzinnymi powinno być zachowanie zdrowej diety, bogatej w tak dobroczynne produkty jak właśnie awokado.

Oprócz tłuszczów nienasyconych awokado zawiera duży zestaw innych składników odżywczych: jak potas, luteina, karotenoidy i fenole. Te związki pomagają wyeliminować
procesy zapalne i oksydacyjne w naczyniach krwionośnych, poprawiając w ten sposób krążenie krwi.

Potas zawarty w awokado sprzyja prawidłowemu funkcjonowaniu serca, normalizuje równowagę wodno-solną ciała i zwiększa odporność na stres. Polecany osobom z wysokim ciśnieniem krwi ze względu na właściwości jego zmniejszenia.

Odchudzanie

Tłuszcze pomagają nam schudnąć – kto mógłby pomyśleć? Tak, zgadza się, awokado sprzyja utracie wagi, wywołując uczucie sytości i zmniejszając apetyt. To wszystko
ze względu na wyjątkowo wysoką zawartość błonnika (około 14 g na jeden owoc). Badania wykazały, że diety złożone z produktów zawierających tłuszcze nienasycone, są zdrowsze i skuteczniejsze niż diety niskokaloryczne ze zmninimalizowaną zawartością tłuszczów.

Rak

Awokado nasyca organizm wieloma fitochemikaliami, które zapobiegają rakowi. Kombinacja białek glutation zmniejsza ryzyko raka w jamie ustnej. Badania pokazują, że awokado pomaga zapobiegać rakowi piersi i prostaty. Te fakty potwierdzają, że dodanie do diety awokado jest po prostu konieczne.

Skóra i oczy

Okazało się, że karotenoidy zawarte w awokado, odgrywają ważną rolę w ochronie organizmu. Luteina i zeaksantyna zmniejszają zaburzenia widzenia związane z wiekiem i
chronią przed ślepotą. Chronią również skórę przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych. Najbardziej interesujące jest, że nasz organizm wchłania karotenoidy z awokado dużo łatwiej niż z innych owocow i warzyw.

Odporność

Awokado dzięki dużej zawartości witaminy C działa stymulująco na układ odpornościowy. Pomaga w okresach grypy jak i wspiera organizm w regeneracji po przebytej chorobie.

Znasz zalety awokado, teraz pozostaje dodać go do swojej diety. Zastąp nim masło na kanapkach, jedz łyżką lub przygotuj pyszne śniadanie.

Pyszna zapiekanka z awokado, to jest – idealne śniadanie!

Składniki:

4 jajka
1 awokado
4 plastry boczku
1 łyżka oliwy z oliwek
zmielony czarny pieprz
Sól

Przygotowanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 190 stopni. Foremkę do pieczenia nasmaruj oliwą z oliwek.
2. Podgrzej patelnię i usmaż boczek. Jeśli jesteś na diecie odchudzającej lub zdrowotnej, możesz zastąpić boczek gotowanym mięsem, szynką lub w ogóle zrezygnować z mięsa.
3. Widelec rozgnieć awokado i rozprowadź na foremce. Następnie ułóż boczek i wbij na wierzch jajka. Przypraw i wstaw do piekarnika. Piecz 5 minut.

Oto twoje śniadanie i gotowe!

Najciekawsze jest to, że w tym owocu wszystko jest przydatne nawet pestka! Warto ja wysuszyć i startą dodawać do wszelkich potraw, ma ogrom wartości odżywczych!

Nic dziwnego, że jest awokado uważane jest za jeden z najbardziej wartościowych produktów żywnosciowych na świecie. To nie jest tylko chwyt reklamowy, istnieją na to naukowe dowody.

Ważne jest regularne spożywanie owoców tak by organizm regularnie zaspokajał zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Poza tym awokado jest idealne dla osób odchudzających się.

Kup ten zielony cudowny owoc i zawsze bądź zdrowy! Pamiętaj by wybierać owoce miękkie i dojrzałe. Jeśli trafisz na twardy, pozostaw go na parapecie okna aż zmięknie i dojrzeje.

Podobał Ci się artykuł? Podziel się z przyjaciółmi!

Tymianek z miodem i cytryną – Przepis na kaszel, ból gardła i zapalenie oskrzeli

Robię codziennie i wciąż proszą o więcej! Ciasto „4 łyżki”