Pięć mitów i faktów na temat witaminy C.

Witaminę C można śmiało nazwać jednym z najlepiej znanych składników odżywczych.

Pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, jeśli chodzi o tę witaminę, są przeziębienia, pomarańcze i szkorbut.

Od czasu odkrycia witaminy C otrzymano na jej temat wiele różnych informacji, ale nie wszystkie są dokładne.

Oto kilka mitów i faktów, które pozwolą Ci zweryfikować wiedzę o tej ważnej dla naszego organizmu substancji.

Mit. Suplementy witaminy C chronią przed przeziębieniem

Niestety, witamina C nie może zmniejszyć prawdopodobieństwa zarażenia się wirusem i zachorowania. W zimnych porach można jeść kwas askorbinowy z pomarańczami tonami, a ryzyko choroby nie zmniejszy się. Dobrą wiadomością jest to, że jeśli już jesteś chory, witamina C może nieco skrócić czas trwania choroby. Dlatego nie powinieneś jej całkowicie lekceważyć.

Fakt. Niedobór witaminy C jest rzadki

Niedobór witaminy C to bardzo nieprzyjemny stan, któremu towarzyszą krwawiące dziąsła, opuchnięte stawy, poważna suchość skóry i wiele innych. Szkorbut jest niezwykle rzadki. Można powiedzieć, że ta choroba zniknęła praktycznie po pojawieniu się witamin w każdej aptece, które są dostępne dla każdego człowieka. Nawet jeśli wystąpi niedobór witaminy C, zwykle znika bez poważnych komplikacji.

Przeczytaj także artykuł: Organizm sam Ci powie jakich witamin mu brakuje

Mit. Owoce cytrusowe są najlepszym źródłem witaminy C.

Owoce cytrusowe są doskonałym źródłem witaminy C i co ważne są smaczne i chętnie zjadane. Ale są produkty, które znacznie przewyższają pomarańcze i cytryny pod względem zawartości kwasu askorbinowego. Takie produkty to papryka, czarna porzeczka, rokitnik, brokuły, kiwi i inne.

Fakt. Witamina C pomaga kontrolować wagę

Badanie przeprowadzone przez naukowców z University of Arizona (USA) wykazało, że witamina C może wpływać na zdolność organizmu do wykorzystywania tłuszczu jako energii, zarówno podczas ćwiczeń, jak i podczas odpoczynku. Ale nie spiesz się po kwas askorbinowy, witamina C nie jest magicznym spalaczem tłuszczu: jest tylko ważnym uczestnikiem złożonego procesu metabolizmu lipidów. Tak więc dieta bogata w składniki odżywcze (w tym witaminę C) jest ważna dla utraty tłuszczu.

Mit. Nie możesz dostać za dużo witaminy C.

Nasz organizm nie gromadzi kwasu askorbinowego, więc uzyskanie hiperwitaminozy witaminy C, jest dość trudne. Ale jest to możliwe, jeśli używasz jej w sposób niekontrolowany. Zalecane dzienne kwoty witamin istnieją nie bez powodu i lepiej ich przestrzegać. Przedawkowanie witaminy C może powodować nudności, wzdęcia, niestrawność, bóle głowy, bezsenność i kamienie nerkowe.

UWAGA! Treści w serwisie z założenia mają charakter informacyjno-edukacyjny. Jeśli cierpisz na choroby przewlekłe lub stosujesz leki, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem przed rozpoczęciem naturalnego leczenia, aby uniknąć interakcji. Odkładając lub przerywając klasyczne zabiegi medyczne, możesz zagrozić swojemu zdrowiu.
Źródło: fabricatinromania.info, Miniatura wpisu: freepik.com

Znany neurochirurg: 10 codziennych nawyków, które zapewniają nam zdrowie

Zbiory do jesieni: jak przedłużyć owocowanie ogórków