Oto jak jeść wszystko a nie odkładać tłuszczu. O tej porze jedzenie się przyswaja, a o tej zamienia w tłuszcz

Większość diet koncentruje się na tym, co i ile jeść, aby schudnąć. Jednocześnie ignorują porę, o której należy posiłek zjeść.

Ale dietetyka biorytmów podchodzi do tego inaczej: według jej założeń można jeść wszystko byle o odpowiedniej porze.

Rytmy biologiczne – cykliczne zmiany w organizmie.

Każdy narząd i układ narządów ma okresy nasilenia i spadku aktywności. Jeśli zaczniesz jeść według nich, jedzenie będzie trawione dziesięć razy lepiej, a metabolizm przyspieszy. W krótkim czasie zauważysz, jak Twój ciężar zacznie się zmniejszać.

Kiedy jeść

Na podstawie badań godzin aktywności narządów dietetycy opracowali przybliżony plan diety.

Od 6 do 10 rano najbardziej aktywne są jelita i żołądek. W tym czasie najlepiej zjeść śniadanie. Przed jedzeniem wypij szklankę wody z łyżeczką soku z cytryny i miodu. Pomoże to zaangażować trzustkę i wątrobę.

Na śniadanie wybierz produkty bogate w błonnik, węglowodany, białka. Najlepiej sprawdzą się jaja, ser twardy, masło, chleb pełnoziarnisty, mleko i owsianka z miodem i owocami. Żywność jest całkowicie wchłaniana i przekształcana w energię. Rano nie popełniaj błędu jedząc mizerne płatki owsianych na wodzie czy odtłuszczony jogurt. Twój pierwszy posiłek powinien być królewski!

Od 9 do 11 i od 11 do 13 to czas wzmożonej przcy śledziony i serca. Czas gdy nasila się stres psychiczny. Ta pora jest odpowiednia na wyłącznie lekkie przekąski. Wystarczy herbata z garścią suszonych owoców lub jogurt z bananem.

Od 13 do 15 jelita i żołądek są ponownie aktywowane do wzmożonej pracy. Ale w tym czasie w organizmie znajduje się wiele amylaz i proteaz – enzymów przetwarzających cukier i skrobię. Aby utrzymać poziom wydajności, nakarm swoje ciało porcją (150 g) chudego mięsa, kurczaka lub ryb dużą ilością warzyw.

Od 16 do 17 aktywowany jest układ wydalniczy: pęcherz moczowy, gruczoły potowe. Spalanie tłuszczu wzrasta. Spędź tę godzinę bez jedzenia. To odealny czas na sport. Pamiętaj, aby uzupełnić utratę płynu i wypić co najmniej 2 szklanki wody w tym czasie!

Od 17:00 do 19:00 to pora na lekką kolację, aby zaspokoić głód i zrelaksować się. Najlepsze będą pieczone warzywa z rybą lub kurczakiem, serem i owocami. Należy pamiętać, że wieczorny posiłek powinien być o połowę mniejszy niż obiad.

Po około 19 godzinie przewód pokarmowy zwalnia. Enzymy trawienne są prawie nie produkowane. Abyś nie głodował przed snem, wypij szklankę jogurtu. Po tym, nic oprócz herbaty ziołowej nie powinno wejść do ust.

Od 20 do 21 organizm zaczyna produkować melatoninę – hormon, który przygotowuje organizm do snu. Wesprzyj go: herbata bezteinowa z rumianku, melisy, tymianku uspokoi układ nerwowy, przygotuje ciało do odpoczynku.

Od 22 do 24 zwiększa stężenie melatoniny i hormonu somatotropowego, który jest odpowiedzialny za wzrost u dzieci i metabolizm u dorosłych. Aktywna odnowa i faza spalania tłuszczu. Jeśli śpisz w tym czasie i nie jesz wieczorem, możesz stracić do 900 kcal!

Jedzenie według biorytmów jest łatwe, a efekt jest nie tylko zauważalny w ilości utraconej wagi. Twoje samopoczucie będzie znacznie lepsze! Radość o poranku, wspaniały nastrój przez cały dzień, brak tortur z głodu i załamań nerwowych – wszystko, co potrzebne i zaprogramowane w naturze. Nocne czuwania przed ekranem komputera, zasypianie ze smartfonem w rękach, ekstremalne diety – robimy wszystko, aby zakłócić prawidłowy mechanizm funkcjonowania naszego ciała.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu, nie zapomnij podzielić się nim ze znajomymi, aby mogli poznać prostą tajemnicę utraty wagi.

Źródło i Fotografie: sovkusom