Oto co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy zjadasz jednego ogórka dziennie

Od czasów starożytnych ogórki były w Indiach ważnym składnikiem posiłków, jak również znalazły zastosowanie w medycynie tradycyjnej.

Głownie dlatego, że ciepłym kraju takim jak Indie ogórki zapewniają organizmowi niezbędne nawodnienie i chłód. I to nie jedyna korzyść, jaką zapewnia ten owoc (tak, to owoc, a nie warzywo).

W artykule przyjrzymy się niektórym korzyściom zdrowotnym wynikającym z jedzenia ogórków i dlaczego zdecydowanie powinieneś uwzględnić ich więcej w swojej diecie.

1. Będziesz lepiej chroniony przed chorobami neurologicznymi.

Fisetyna obecna w ogórkach została zidentyfikowana ze względu na jej rolę w lepszym zdrowiu mózgu. Ogórki uzupełniają także niedobory fosforu, którego braki są związane ze zwiększonym ryzykiem chorób poznawczych. Tak więc jedzenie ogórków z pewnością sprawi, że mózg będzie sprawniejszy!

2. Możesz szybko schudnąć.

Wysoka zawartość wody w ogórkach pomaga osiągnąć szybkie nasycenie, kontrolując w ten sposób przejadanie się, które może pomóc w czasie odchudzania. Ogórek jest wolny od tłuszczów i ma bardzo mało kalorii. Dlatego jest to świetny wybór dla każdego, kto chce kontrolować swoją masę ciała.

3. Ryzyko raka zmniejszy się.

Fisetina, flawonoid, który wzbudza duże zainteresowanie wśród badaczy raka, występuje w ogórkach. Oprócz przeciwutleniających i przeciwzapalnych właściwości tego flawonoidu, jego działanie wiąże się też z redukcją ryzyka rozwoju różnych rodzajów nowotworów.

4. Trawienie ulegnie poprawie.

Ogórki zawierają błonnik pokarmowy i dużą ilość wody, która pomaga w trawieniu. Witaminy w ogórkach pomagają również poprawić funkcjonowanie układu pokarmowego. Jedzenie ogórka codziennie może rozwiązać problemy związane z wypróżnieniami.

5. Ciało uzyska więcej nawodnienia.

Około 95% ogórka to woda, więc spożywanie go codziennie poprawia poziom nawodnienia organizmu, co z kolei wpływa pozytywnie na zdrowie. Jeśli jesteś osobą, która zapomina o rutynowym piciu wody, jedzenie 1 ogórka dziennie może być dla ciebie wspaniałą alternatywą.

6. Twoja skóra będzie bardziej miękka i lśniąca.

Ogórki pomagają nawodnić ciało, co jest korzystne dla skóry. Ponadto zawierają witaminy z grupy B, takie jak niacyna i ryboflawina oraz witamina C i cynk (minerał), które są kluczowe dla utrzymania dobrej kondycji skóry. Ogórki zawierają również kwas kawowy, który zwalcza podrażnienia i stany zapalne skóry. Składniki odżywcze w ogórkach zmniejszają widoczne oznaki starzenia się skóry.

7. Poprawi się jakość włosów, a zobaczysz mniej wypadania włosów.

Witaminy z grupy B obecne w ogórkach są bardzo korzystne dla zdrowia skóry głowy i włosów. Biotyna, ryboflawina, niacyna i witaminy B5, B6 i C odgrywają ważną rolę w procesie wzrostu włosów. Zapobiegają również przedwczesnemu wypadaniu włosów i siwieniu.

8. Poprawi się stan układu krążenia.

Ogórki zawierają potas, magnez i witaminę K. Te 3 składniki odżywcze są ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Witamina K działa jako istotny czynnik krzepnięcia krwi i regulacji poziomu wapnia we krwi. Niższe poziomy magnezu i potasu są związane z wyższym ciśnieniem krwi. Stwierdzono, że regularne spożywanie ogórka zmniejsza również poziom złego cholesterolu.

9. Poziom cukru we krwi będzie lepiej kontrolowany.

Ogórki zawierają szeroką gamę związków fenolowych, flawonoidów i triterpenów. Według naukowców zwiększone spożycie ogórka może pomóc w kontrolowaniu wysokiego poziomu cukru we krwi.

10. Kości będą mocniejsze.

Ogórki zawierają witaminę K i wapń, które są niezbędne do wzmocnienia kości. Stwierdzono, że witamina K zmniejsza ryzyko złamań, a także odgrywa ważną rolę w absorpcji wapnia w kościach.

11. Ciało pozbędzie się toksyn.

Uważa się, że ogórki mają naturalne właściwości detoksykacyjne, a regularne spożywanie tych owoców może usunąć zanieczyszczenia i toksyny z wątroby i jelit, poprawiając ogólny stan zdrowia.

12. Poprawi się stan Twoich zębów

Ogórki zawierają molibden i fluorek, kombinację, która jak stwierdzono, ma właściwości przeciwpróchnicze. Zawartość wapnia w ogórkach również pozytywnie wpływa na jakość szkliwa zębów.

13. Równowaga hormonalna

Fosfor jest kluczowym składnikiem odżywczym dla równowagi hormonalnej w organizmie. Współdziała z gruczołami wydzielania wewnętrznego i pomaga w tworzeniu i uwalnianiu hormonów. Ogórki zawierają około 4% fosforu sugerowanego do dziennego spożycia dla dorosłych.

Aby być czerpać z ogórka korzyści, włącz go do codziennej diety. Dodaj go do sałatek lub po prostu zjedz samego.

Udostępnij znajomym i członkom rodziny. Bądź zdrów!

Źródło i Fotografie: brightside.me

Smaki Prowansji: obłędnie pyszne, a do tego… niskokaloryczne!

Nie wierzyłam, gdy sąsiadka powiedziała mi, że mrozi czosnek. Teraz też tak robię