Mózg nie lubi tłuszczu i alkoholu. JEGO najlepszym przyjacielem jest uśmiech!

Czy wiedziałeś, że Twój mózg cierpi, gdy jesz kiepskie śniadanie (lub nie masz na niego czasu wcale), gdy prowadzisz samochód i jednocześnie rozmawiasz przez telefon, gdy palisz, pijesz i stale narażasz się na stres.

„Twój mózg potrzebuje zdrowej, niskotłuszczowej żywności. Ale nie rezygnuj ze słodyczy – pozwól sobie czasem na nie.

Mózg kocha czekoladę, potrzebuje wody, ale przede wszystkim kocha uśmiech ”- mówi Alexandru Vlad Ciurea, neurochirurg od ponad 50 lat.

Profesor i doświadczony lekarz, dyrektor szpitala ratunkowego. Neurochirurg wykonał prawie 23 tysiące operacji mózgu!! Jego najmniejszy pacjent miał zaledwie 2 dni. On, jak nikt inny, wie, że mózg choruje właśnie przez nas…

„Jeśli wisisz na tablecie/telefonie/telewizorze – i tak dalej z dnia na dzień, nie oczekuj, że mózg będzie ci za to wdzięczny. Teraz ludzie komunikują się głównie za pośrednictwem sieci społecznościowych, a to jest niewybaczalny błąd! Jesteśmy stworzeni do życia w grupie, a nie w izolacji.”

Pierwsze kroki w kierunku zdrowego mózgu są bardzo proste i dostępne dla każdego. Aby je zrobić, wstajesz wcześnie, otwierasz okno, bierzesz głęboki wdech, wykonujesz przynajmniej 2 krótkie podstawowe ćwiczenia, pijesz dwie szklanki wody o temperaturze pokojowej.

„Rano musimy wstać jak najwcześniej, otworzyć okna i odetchnąć świeżym powietrzem. I nie zapomnij o dwóch szklankach wody.

Pierwsza rozpocznie pracę całego przewodu pokarmowego. Druga wprawia w ruch całą lokomotywę. Mówiąc najprościej, pomaga nam się obudzić” – mówi neurochirurg.

Podczas snu mózg nie śpi, ciężko pracuje, aby wesprzeć narządy wewnętrzne. Ale robi coś jeszcze ważnego. Jeśli ktoś zasypia z trudnym pytaniem w głowie i nie wie, jak je rozwiązać, następnego ranka będzie miał odpowiedź.

„Następnego dnia znajdziesz rozwiązanie. Tak więc mózg ustanowił połączenie między myślą, osądem, pamięcią, a rano poda pomysł. Więc zapomnij o nieprzespanych nocach, one nie pomogą, a sen tak! – mówi profesor Ciurea.

Mózg nie lubi tłuszczu, tytoniu i alkoholu, ale lubi gorzką czekoladę.

Palenie ma taki sam negatywny wpływ na mózg, jak na serce. A twoje śniadanie powinno być spokojne i ciche. Nie jedz śniadania w pośpiechu lub w drodze.

„Trzeba zjeść śniadanie w miłej atmosferze, ciesząc się każdym kęsem. Bez zmartwień, bez hałasu, bez problemów i bez przerwy na papierosa. Im bardziej się zrelaksujesz tym większą mózg odczuje przyjemność.

Rano potrzebujesz energii i mikroelementów, aby organizm mógł sprawnie wykonywać swoje funkcje przez cały dzień. To jest bardzo ważne!” – podkreśla profesor.

Mózg nie lubi tłuszczu i mięsa.

Neurochirurg mówi też, że jeśli już jesz mięso, to nie oszczędzaj na nim – kup to, które jest lepszej jakości.

Mózg nie korzysta z mięsa. Ale w niewielkich ilościach mięso wspomaga organizm. Najlepsze jest mięso niskokaloryczne. Indyk i ryby to najzdrowsze rzeczy, jakie można dać ciału.

Mózg nie lubi tłuszczu, nie lubi soli. Raz lub dwa razy w roku od święta nie zaszkodzi. Ale bez przesady, nie można jeść tłusto codzienne bez szkody dla mózgu i innych organów.”- mówi lekarz.

A co ze słodyczami?

Nie wszystkie z nich są zdrowe, zwłaszcza jeśli są bogate w cukier.

„Ciemna naturalna czekolada, gorące naturalne kakao, miód to jest to, co twój mózg lubi najbardziej” – wyjaśnia neurochirurg.

– Obiad powinien być zrównoważony. Nie możesz napełnić żołądka – naucz się wiedzieć, kiedy przestać zanim poczujesz pełność. Trzymaj się zwykłej wody, nawet soki owocowe pij sporadycznie, nie wspominając o napojach gazowanych.

Mózg ma dwa punkty maksymalnej aktywności: między godziną 10.00-12.00 a 16.00-18.00. Jeśli się zmęczy, możesz dać mu kawę (ale pij ją powoli).”

Lekarz mówi, że najlepszym przyjacielem mózgu jest zwykły uśmiech dostępny dla wszystkich ludzi. Dlatego bardzo ważne jest, aby na czas uciec od smutku, monotonii i nauczyć się cieszyć drobiazgami.

Zapominanie objawia się nie tylko w wieku starszym, ale także w dość młodym wieku. Aby zapobiec chorobie Alzheimera, musisz ćwiczyć pamięć.

„Trenuj swój mózg, komunikuj się, bądź otwarty – wszystko to jest bardzo ważne. Spaceruj, podróżuj, ucz się nowych rzeczy, oglądaj filmy i programy telewizyjne, które nie tylko są ciekawe, które mogą Cię czegoś nauczyć, a nie są tylko ogłupiającą stratą czasu. Rozwiązuj krzyżówki i łamigłówki.

Ruch jest również ważny dla mózgu. Jeśli się ruszamy, istniejemy. Trzy ważne rzeczy: mowa, pisanie, ruch. Wielu zapomniało, czym jest muzyka i jak się nią cieszyć, a co gorsza, nie chcą tańczyć. Dowiedziono, że taniec zapobiega wczesnemu rozwojowi choroby Alzheimera.

Dobry sen powinien trwać co najmniej sześć godzin. Oczyszcza mózg ze śmieci.

Idź spać o 22.00, wyłącz telewizor i komputer godzinę, a nawet dwie przed snem. Zamiast tego przeczytaj książkę. Przygotuje cię na dobry i spokojny odpoczynek”.

Źródło: vk.com, Miniatura wpisu: vk.com

Kolacja dla leniwych. Chaczapuri z kefirem w zaledwie 10 minut

Lekarz zaleca: technika oddychania, która pomaga szybciej wyzdrowieć z chorób wirusowych