Herbatka jabłkowa z czosnkiem to świetny napój wzmacniający układ odpornościowy!

Herbatki ziołowe są świetne dla zachowania zdrowia, profilaktyki, ale także dla poratowania osłabionych części naszego systemu biologicznego.

Kiedy odwiedziłem starszą, dawno niewidzianą ciocię, zauważyła, że jestem lekko podziębiony.

Poczęstowała mnie na wzmocnienie herbatką, która nie tylko ładnie pachniała i ciekawie smakowała, co przede wszystkim błyskawicznie postawiła mnie na nogi.

Poprosiłem wiec Ciocię o przepis, o którym opowiadała, że już w dzieciństwie w jej domu pachniało w tą herbatką, a babcia zawsze kurowała nią domowników.

Jak się później dowiedziałem herbata pomaga nie tylko na grypę, kaszel, przeziębienie czy ból gardła, ale jest również doskonała dla wątroby, wzroku, naczyń krwionośnych, ma działanie oczyszczające i detoksykacyjne.

Według portalu curapelanatureza herbata jabłkowa z czosnkiem to świetny napój wzmacniający układ odpornościowy, ponieważ ma działanie przeciwzapalne, antybiotyczne i przeciwdrobnoustrojowe.

Dobroczynne właściwości jabłek znajdują się w całych owocach, w tym w skórkach i nasionach, które zawierają również niezbędne dla zdrowia witaminy.

Wzmocnienie układu odpornościowego

Jabłko jest bogate w witaminę C i składniki odżywcze zdolne do stymulacji układu odpornościowego.

Posiadają błonnik, który pomaga usuwać odpady z organizmu.

W ten sposób pomaga organizmowi rozwijać odporność, zapobiegać grypie, przeziębieniom i innym chorobom układu oddechowego.

Ponadto, według badania opublikowanego na California State University, kobiety, które jadły więcej jabłek, zmniejszały ryzyko zachorowania na astmę.

Wynika to z obecności kwercetyny w skórce owocu i przeciwutleniaczy, które chronią płuca przed uszkodzeniem oksydacyjnym i zmniejszają stan zapalny.

Pomagają obniżyć zły cholesterol

Jabłko jest bogate w pektynę, rozpuszczalny błonnik obecny w skórce owocu. Substancja ta pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu (LDL).

Według badań przeprowadzonych przez Florida State University w Stanach Zjednoczonych, spożywanie dwóch jabłek dziennie również obniżyło poziom cholesterolu u kobiet po menopauzie.

Zapobiegają cukrzycy

Błonnik zawarty w jabłkach pomaga spowolnić wchłanianie cukrów w organizmie.

Najważniejszym wydarzeniem jest pektyna, która kontroluje poziom glukozy we krwi, a także obniża zły cholesterol.

Dobre dla serca

Dzięki rozpuszczalnym błonnikom, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, polifenole i przeciwutleniacze zawarte w jabłku pomagają obniżyć ciśnienie krwi.

Według badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego flawonoidy jabłkowe zapobiegają chorobom serca.

To jest dobre dla mózgu

Jabłko jest źródłem fisetyny, związku fitochemicznego, który sprzyja komórkom nerwowym i stymuluje mózgowe mechanizmy związane z pamięcią.

Ponadto kwercetyna obecna w owocach działa jako przeciwutleniacz, który zapobiega chorobom neurodegeneracyjnym, takim jak choroba Alzheimera.

Zapobiegają chorobom oczu

Jabłko bogate we flawonoidy i przeciwutleniacze pomagają zapobiegać uszkodzeniom oczu przez wolne rodniki.

Jego regularne spożywanie zapobiega chorobom oczu takim jak zwyrodnienie plamki żółtej, zaćma, jaskra oraz wspomaga leczenie ślepoty nocnej.

Zapobiegają bólom gardła

Jedną z zalet jabłka jest fakt, że jest uważane za balsam do gardła.

Spowalniają przedwczesne starzenie

Ze względu na dużą ilość przeciwutleniaczy obecnych w jabłku pomaga opóźnić efekty starzenia, pojawienie się zmarszczek, przebarwień na skórze, przesuszenie, wypadanie włosów i łamliwe paznokcie.

Korzyści z czosnku

Czosnek zawiera substancję zwaną allicyną, która zabija bakterie i atakuje wirusy i pasożyty.

Wraz z ajoeno, kolejnym składnikiem odżywczym czosnku, pomaga blokować patogenne mikroorganizmy.

Wzmacnia odporność

Czosnek zawiera witaminy A i C, składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego.

Uważany jest za doskonałego sprzymierzeńca w zapobieganiu przeziębieniom i grypie.

Ponadto czosnek zawiera przeciwutleniacze, takie jak selen, allicyna i kwercetyna, które pomagają chronić przed wolnymi rodnikami.

Czosnek działa obkurczająco, eliminując kaszel i śluz.

Poprawia krążenie krwi

Dzięki wysokiej zawartości witaminy B czosnek pomaga zapobiegać krzepnięciu krwi.

Obniża poziom homocysteiny, aminokwasu związanego z twardnieniem naczyń krwionośnych i problemami sercowo-naczyniowymi. Podwyższony poziom homocysteiny zagęszcza krew i powoduje zakrzepy.

Ważne: ponieważ jest antykoagulantem, czosnek nie powinien być spożywany w nadmiernych ilościach przez kobiety w ciąży, osoby, które już mają problemy z krzepnięciem krwi lub osoby poddawane zabiegom chirurgicznym.

Dobry dla wątroby

Czosnek jest bogaty w korzystne dla wątroby witaminy A, B i C.

Dodatkowo działa przeciwzapalnie i polecany jest pacjentom z otłuszczeniem wątroby.

Pomaga również w odtruwaniu organizmu, eliminuje pasożyty i toksyny, a nawet metale ciężkie.
Obniża poziom cholesterolu.

Ponieważ jest bogaty w allicynę, czosnek pomaga obniżyć zły cholesterol, a także działa jako środek antyseptyczny i przeciwbakteryjny.

Pomoc w trawieniu

Czosnek pobudza kwas żołądkowy i pomaga w prawidłowym trawieniu.

Jednak osoby z tendencją do refluksu, nieżytu żołądka, wrzodów, zgagi i innych problemów żołądkowych powinny spożywać bardzo mało lub skonsultować się z lekarzem.

Herbata jabłkowa z czosnkiem

Potrzebujemy:

• 2 jabłka

• 2 ząbki czosnku

• 500 ml wody

Przygotowanie:

Jabłka dobrze umyć, pokroić w drobną kostkę – nie usuwać skórki i nasion – włożyć do garnka, dodać pokrojony w plasterki czosnek, wodę i zagotować.

Kiedy się zagotuje, wyłączyć ogień, przykryj garnek i pozwól się herbatce zaparzać przez dziesięć minut.

Po tym czasie herbatę odcedzamy, słodzimy brązowym cukrem lub miodem, a następnie wypijamy.

Przygotuj tę herbatę przy pierwszych oznakach chorób układu oddechowego lub w trakcie choroby, aby przyspieszyć leczenie.

Regularnie pij tę herbatę, aby poprawić odporność, wesprzeć detoksykację organizmu, zdrowie oczu i naczyń krwionośnych.

UWAGA! Treści w serwisie z założenia mają charakter informacyjno-edukacyjny. Jeśli cierpisz na choroby przewlekłe lub stosujesz leki, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem przed rozpoczęciem naturalnego leczenia, aby uniknąć interakcji. Odkładając lub przerywając klasyczne zabiegi medyczne, możesz zagrozić swojemu zdrowiu.
Źródło: dobrenoviny.sk, curapelanatureza.com.br, Miniatura wpisu: freepik.com, Future Beauty Tips/youtube, Yum/youtube

Przepis na chleb kefirowy – będzie gotowy za dokładnie 1 godzinę. Żadnych drożdży ani zakwasu. Samo zdrowie!

Pachnący i smaczny likier miętowy: tylko 4 składniki, przygotowanie jest bardzo proste, będzie gwiazdą każdej uroczystości!